Skip to main content

Dos nous consellers comarcals, alcaldessa i regidor de Sant Quirze Safaja

L'alcaldessa de Sant Quirze Safaja, Anna Guixà Fisas i el regidor Josep Lluis Roger son dos dels consellers del nou Consell Comarcal del Moianès que va constituir-se ahir dilluns 20 de juliol de 2015.


Suport unànime

Per unanimitat, els consellers han votat per l'única candidatura que s'ha presentat, la de Dionís Guiteras. Entre aplaudiments, el nou president ha començat el discurs parlant de les dificultats de crear el consell. 'Amb l'esforç i la complicitat de tothom ho hem pogut aconseguir', ha dit, tot i remarcar que si no haguessin estat perseverants no se n'haurien sortit.

La votació unànime indica el clima de consens que impregna, ara com ara, el nou consell. Els portaveus dels grups comarcals, tant ERC com CIU, el PSC i Castell en Positiu s'han mostrat partidaris de treballar en equip. I Guiteras també ha reclamat 'diàleg, entesa i consens' en l'etapa que ara s'obre per a tots els consellers.

Presidència provisional

Arran de les crítiques d'alguns consellers, de CiU i la CUP, sobre el fet que Guiteras acapari càrrecs importants (batlle, vice-president de la Diputació de Barcelona i ara president del Consell Comarcal), ha explicat que ho entenia. Sobre això, ha dit que es veia 'valent, fort i capaç' per continuar la tasca que van engegar els batlles durant aquests últims anys, però que no continuarà presidint el consell un cop hagi arrencat i funcioni.

Un ens reivindicat de fa temps

Després d'un procés participatiu, ara fa uns quants mesos, els ciutadans d'aquest territori natural a cavall del Bages, Osona i el Vallès Oriental van decidir de constituir-se en una nova comarca. Reivindicada des de fa temps i també empesos per l'amenaça del tancament imminent d'un consorci amb vint anys d'història, un 80% dels moianesos que van anar a votar van optar pel sí al Moianès.

Festa Major de SQS

La Festa Major d'enguany torna amb moltes activitats i molta energia. Presenta activitats de tota mena, algunes que ja són marca de la casa i d'altres que es presenten com a novetat. Agraïm des d'aquí la participació i bona predisposició de tothom, sense ells tota la festa major no seria possible. 

Com a novetats... compra la samarreta de la festa major a qualsevol de les activitats de la festa major; participa a la duatló, a les olimpíades, al sopar popular, a la cercavila.... i fes-te selfies i participa al concurs!!! T'hi esperem!

Divendres 24 de juliol de 2015

  • Pregó - 21h Plaça de l’Església
  • Brindis - Música i brindis col·lectiu per començar plegats la Festa Major de Sant Quirze Safaja!
  • Correfoc - Correfoc infantil i batucada a càrrec dels Diablets de Castellterçol al carrer Major. Nens i nenes, animeu-vos a participar-hi! Porteu roba vella, tapeu-vos les cames, els braços i la cara i a gaudir de la festa sota del foc!

Dissabte 25 de juliol de 2015

  • Primera duatló popular per senders - 9:30h Parc de l’Aigua. Vine i participa a la primera duatló, si tens més de 16 anys vine amb un amic i sinó vols participar vine a fer claca al Parc de l’Aigua! Inscripcions obertes individuals i per equips a www.santquirzesafaja.cat
  • Volta amb canoa - de 11 a 13h i de 17 a 19:30h. Embassament del Parc de l’Aigua. Vine a fer una volta al pantà amb canoa!
  • Futbol infantil - 17h Centre Cívic. Si tens entre 6 i 14 anys i vols jugar a futbol t’esperem al centre cívic a marcar gols!!!
  • Futbol sènior- IX quadrangular de les urbanitzacions - 18h Centre Cívic. Es realitzarà un quadrangular format per equips de les diverses urbanitzacions del nostre municipi. I si no ets de cap equip, ja en formarem un!
  • El parc de les olimpíades - 17h Parc de l’Aigua. Participa en les olimpíades familiars on podràs participar amb esports olímpics com: canoes, tir a l’arc, rocòdrom, atletisme, shambala, ping-pong, gimnàstica rítmica.... i podràs pujar al pòdium dels campions!!!! Apte per a totes les edats.

Durant tota la tarda, convidem a refresc i gofres amb nocilla!

Diumenge 26 de juliol de 2015

  • XXIII caminada popular - 8h Parc de l’Aigua. Inscripcions de 7:30h a 8h. Preu 8€. Dos recorreguts, d’uns 11 i 14,5km aproximadament. Inclou: 3 avituallaments, esmorzar i un obsequi de record.
  • Sortida amb família acompanyats pel Quirzet - 18h davant de Latenda. Cercavila de gegants des de Latenda fins a l’escola acompanyats per diverses colles geganteres. Tot seguit passejada popular (aproximadament 1,5km) pel costat de la riera. Un cop arribem a l’esplanada de l’entrada del càmping, cadascú es portarà la seva carmanyola i l’ajuntament ens obsequiarà amb els refrescos i tots junts farem el ressopó. A la tornada haurem de portar lots o frontals on podrem observar els estels del nostre voltant tot fent camí de tornada cap al poble.

Divendres 31 de juliol de 2015

  • Cinema infantil - 21h Centre Cívic. Sopar de bikinada per a tots els assistents. A partir de les 21.30h, projecció de la pel·lícula “El llibre de la selva” per a petits i grans amb crispetes, sucs, begudes, etc.
  • Sant Quirze Safarra - 23:30h Centre Cívic. Fins a la 1.30h balla al ritme de la música dels anys 80-90. Després, la millor música jove. Tota la nit a càrrec de Dj’s del municipi i pobles veïns. Selecció de gintònics, mojitos i cocktails sorpresa!

Dissabte 1 d'agost de 2015

  • Festa de l’escuma i xeringada popular - 12h Parc de l’Aigua. Primer festa de l’escuma i tot seguit xeringada popular de colors. Tots hi sou convidats, petits i grans, i recordeu-vos de venir amb roba preferiblement blanca que es pugui mullar i els que vulgueu participar a la xeringada haureu de portar cadascú de vosaltres la vostra pròpia pistola d’aigua!
  • Tarda de diversió per a la mainada - 17:30-20:00h Parc de l’Aigua. Vine a saltar als inflables per a totes les edats i participa als nostres tallers de xapes i decoració d’ous típic del país d’Ucraïna i quan acabis passa pels tallers de maquillatge de fantasia i taller de perruqueria i fes-te un pentinat estrambòtic. Acabarem amb la tradicional xocolatada amb melindros
  • Sopar popular de festa majo - 21:30h Centre Cívic. A càrrec dels restaurants del municipi. Preu sopar: adult 15€, infantil 8€. Encarregar tiquets a l’Ajuntament, web municipal o facebook fins el 30 de juliol. Els acompanyarà el tradicional ball del fanalet, música a càrrec de l’orquestra Solimar i a l’intermedi de la festa espectacle de Hand to Hand. A la barra selecció de gintònics, mojitos i cocktails sorpresa! Amb el preu del tiquet del sopar regalem un cocktail.

Diumenge 2 d'agost de 2015

  • Missa solemne - 11h Parròquia de Sant Quirze Safaja
  • Paellampa - 14h Centre Cívic. Vine a menjar una paella i col·labora amb l’AMPA de l’escola. Menú adult 12€ · pica-pica, paella mixta i postre. Menú infantil 9€ · pica-pica, paella i gelat. Encarregar-la la farmàcia i a “Avui cuino jo” fins l’1 d’agost. A més, hi haurà servei de bar: begudes, cafès, copes, etc.
  • Tastet de Gospel - 19h Església de Sant Quirze Safaja. Concert de gospel acompanyat de rom cremat. La participació està oberta a tothom.

Escasses reserves d'aigua

El nostre municipi no es manté al marge de les escasses reserves d’aigua que pateix el territori. Actualment des de l’Ajuntament estem treballant per a assegurar l’abastiment d’aigua a tot el municipi durant tot l’estiu ja que l’embassament del Parc de l’Aigua comença a estar sota mínims. La opció que estem treballant fins que no estigui el pou del faig en marxa és la compra d’aigua a Sant Feliu de Codines a través del Molí de Llobateras.

Demanem doncs a tots els ciutadans de Sant Quirze que sigueu prudents amb l’ús de l’aigua, que no en feu un mal ús i que estavieu tota aquella que pugueu.

L’aigua és un bé escàs.

Ple extraordinari de Constitució - divendres 26 de juny de 2015

El passat divendres 26 de juny va tenir lloc el ple d'organització de l'Ajuntament de Sant Quirze Safaja. Tot seguit comuniquem tot allò que va acordar-se:

PUNT 1- Acord d'aprovació de l'esborrany de l'acta de la sessió de 13 de juny de 2015
S'aprova per unanimitat l'acta del ple de constitució de l'Ajuntament del passat 13 de juny, tot rectificant un petit matís que va sol·licitar Independents per Sant Quirze Safaja.

PUNT 2- Determinació del règim de sessions del Ple
Es celebraran Plens ordinaris amb caràcter bimensual fixant-se pel primer divendres dels mesos de gener, març, maig, juliol, setembre i novembre, a les 19 hores. En el supòsit que la data de celebració del ple s'escaigui en dia festiu, aquest es convocarà pel següent divendres hàbil immediat posterior.

En aquest punt, els 4 regidors de CiU van justificar que, tot i haver anunciat en el seu programa electoral la voluntat de fer mensualment aquestes sessions, finalment han decidit fer-les bimensualment perquè les delegacions que se li atribueixen al ple no demanen que se celebrin de forma tan assidua i per una optimització de costos i agilització de tràmits, s'ha procedit a fer-los bimensuals. Tot i així, es va deixar oberta la opció de celebrar-los mensualment en un futur.

4 vots a favor de CiU, 3 vots en contra de ISQS

PUNT 3- Acord de creació de la Junta de Govern Local i determinació del seu règim de competències
Es deleguen a la Junta de Govern Local totes les competències possibles per tal de procedir a un mandat obert i participatiu entre els diferents regidors de CiU. Es celebraran de forma setmanal i hi formaran part els 4 regidors actuals de CiU.

4 vots a favor de CiU, 3 vots en contra de ISQS

PUNT 4- Donar compte de la Resolució d'Alcaldia de delegació de competències
L'Alcaldessa delega als regidors el següent cartipàs, quedant al seu favor les regidories de Governació, Recursos humans, Educació, Promoció econòmica, Comunicació i Participació.
  • Lluis Piella Vila: àrea de territori i sostenibilitat
    Urbanisme i Medi Ambient
  • Lluis Lázaro Ruiz: àrea d'economia i infraestructures
    Economia i Finances, vies públiques, mobilitat i manteniment d'infraestructures
  • Núria Serra Guillén: àrea d'atenció a les persones
    Serveis socials, salut pública, sanitat i consum
PUNT 5- Donar compte de la Resolució d'Alcaldia de nomenaments de Tinents d'Alcalde i Dipositari de Fons
  • Primer tinent d'alcalde - Lluis Piella Vila
  • Segon tinent d'alcalde - Lluis Lázaro Ruiz
  • Dipositari de Fons - Lluis Lázaro Ruiz
PUNT 6- Designació de representants de l'Ajuntament de Sant Quirze Safaja en altres òrgans col·legiats supramunicipals
  • Nomenar com a representant al Consorci de residus del Vallès Oriental al Sr. Lluís Làzaro Ruiz, i en cas de necessitat de substitució al Sr. Lluís Piella Vila.
  • Nomenar com a representant al Consorci per a la Defensa del Riu del Besòs al Sr. Lluís Piella Vila, i en cas de necessitat de substitució al Sr. Lluís Làzaro Ruiz.
  • Nomenar com a representant al Consorci de Turisme del Vallès Oriental a la Sra. Anna Guixà Fisas, i en cas de necessitat de substitució la Sra. Maria Núria Serra Guillén
  • Nomenar com a representant a l’ADF els Cingles al Sr. Lluís Piella Vila, i en cas de necessitat de substitució a la Sra. Anna Guixà Fisas.
  • Nomenar com a representants titulars al Consorci del Moianès a la regidora Sra. Anna Guixà Fisas i a la regidora Sra. Maria Núria Serra Guillén , i com a suplents al Sr. Alcalde En Lluís Piella Vila i al regidor En Lluís Làzaro Ruiz respectivament.
  • Nomenar com a representant de la Corporació a l'Associació per al Desenvolupament Rural de la Catalunya Central a la Sra. Anna Guixa Fisas.
  • Nomenar com a representant de la Corporació al Consell Territorial de la Propietat Immobiliària al regidor Sr. Lluís Làzaro Vila.
S'aprova per unanimitat.

PUNT 7- Designació de membres que formaran part de la Comissió Especial de Comptes
  • Per la Federació de Convergència i Unió al regidor Lluis Lázaro Ruiz
  • Per la coaclició Independents per Sant Quirze Safaja - Candidatura de Progrés a la regidora Assumpta Camps Garcia
S'aprova per unanimitat.

PUNT 8- Acord de creació de grups municipals
  • Grup municipal Convergència i Unió: Anna Guixà Fisas, Lluis Piella Vila, Lluis Lázaro Ruiz, Núria Serra Guillén. Portaveu: Lluis Piella Vila
  • Grup Municipal ISQS-Candidatura de progrés: Maria Assumpta Camps Garcia, Josep Lluis Roger Pérez i Hugo Freire Gil. Portaveu: Josep Lluis Roger Pérez
S'aprova per unanimitat.

PUNT 9- Acord d'atribució de dedicacions parcials i fixació d'assistències
Vist el què disposen els articles 18, 19 i concordants de la Llei 27/2013, de 27 de diciembre, de racionalización y sostenibilidad de la Administración Local que modifica la Llei 7/1985 de 2 d'abril de Bases de Règim Local en relació amb l'atribució de dedicacions parcials a membres de la Corporació.

Atès que la proposta de l'Alcaldia d'atribució de dedicacions parcials a membres de la Corporació respon a la necessitat de garantir el millor funcionament del govern municipal d'acord amb el cartipàs de delegacions aprovat per a la legislatura 2015-2019.

Atès que l'actual normativa en matèria de dedicacions parcials atribuïdes a electes de municipis de menys de 1000 habitants, estableix la següent taula de retribucions: dedicació parcial 75% (30.000€/anuals), dedicació parcial 50% (22.000€/anuals), dedicació parcial 25% (15.000€/anuals), si bé es considera que no és necessari arribar al límit establert.

Considerant que la fixació d'imports per assistències a sessions que hauran de ser abonades a aquells membres de la Corporació que assisteixin efectivament a les mateixes, ha de mantenir un barem d'igualtat, de forma que no es faci diferència d'imports.

Considerant que la compensació de despeses efectives generades per desplaçaments en gestions oficials amb mitjans propis per part dels regidors, s'escau que sigui per quilometratge i no per règim de dietes.

S'aprova per 4 vots a favor de CiU i 3 vots en contra de ISQS:
  • Atribuir,a partir de l’1 de juliol de 2015, als membres electes de la Corporació que es detallen a continuació, la dedicació parcial per realitzar funcions d'Alcaldia-Presidència en el primer cas, i per la realització de funcions de Primer Tinent d'Alcalde i ostentar delegacions en el segon cas, fixant les retribucions que s’indiquen, i el règim de dedicació que s’especifica: ANNA GUIXÀ FISAS (Alcaldia-Presidència) - Dedicació Parcial 75% de la jornada habitual - 25.000,00 € bruts/any i LLUÍS PIELLA VILA (Delegació, 1ª Tinença Alcaldia) - Dedicació Parcial 50% de la jornada habitual - 18.000,00 € bruts/any.
  • Fixar els imports de les assistències efectives dels membres de la Corporació (exceptuant els dos anteriors que tenen atribuida una dedicació parcial) a les sessions dels òrgans col·legiats que formen part de l'estructura i funcionament de l'ajuntament, d'acord amb la següent taula: ASSISTÈNCIES AL PLE 75,00 €/ sessió - ASSISTÈNCIES A LA JUNTA DE GOVERN 110,00 €/sessió - ASSISTÈNCIES A MESES DE CONTRACTACIÓ 75,00 €/sessió - ASSISTÈNCIES A LA COMISSIÓ DE COMPTES 75,00 €/sessió

  • Fixar com a preu de compensació per despeses efectives generades per desplaçaments en gestions oficials amb mitjans propis per part dels regidors l'import de 0,30 euros /quilòmetre, derogant expressament la taula de dietes vigent fins a la data.

Nou Consistori municipal

Dissabte 13 de juny a les 11h a la Plaça de l'Església s'ha celebrat el Ple de Constitució del nou Ajuntament de Sant Quirze Safaja. Anna Guixà Fisas s'ha proclamat alcaldessa del municipi i com a regidors Sito Piella, Luis Lázaro, Núria Serra, Assumpta Camps, Jose Luis Roger i Hugo Freire. Felicitats a tots ells!

 

Tot seguit, el discurs d'investidura de la nova alcaldessa:

L’acte d’avui té un significat molt especial. Per vosaltres que esteu aquí s’inicia un nou govern amb qui heu de confiar i amb qui, en tot moment, ha d’anar del vostre bracet per vetllar pels vostres interessos. Pels regidors que entren, siguin o no a govern, han d’iniciar un projecte que m’agradaria definir-lo de diàleg, de col·laboració, d’escolta i de projectes comuns. I per mi, ara ja alcaldessa de Sant Quirze Safaja, un gran repte de responsabilitat, de professionalitat i de rigor absolut.

Durant aquestes tres setmanes de traspàs, he rebut moltes felicitacions per aquest nou càrrec que emprenc. Moltes d’elles em deien que Sant Quirze era un poble petit i, que per tant, la feina era petita. Jo realment en cap moment ho he vist així. Com més petit és el poble és quan més requereix d’un diàleg constant amb la seva gent, de proximitat als problemes, de col·laboració amb els projectes i d’un gran treball de transparència al administrar els diners de tots i cadascun de nosaltres. Per mi i per tots els que entrem a l’Ajuntament, comencem un viatge amb molta responsabilitat. Segur que en un moment o altre ens equivocarem, som persones; però també estic segura que ens aixecarem, rectificarem i tornarem a mirar endavant. És així com m’agradaria emplaçar a tothom, a petita o gran mesura, a fer diàleg i assumint la discrepància d’opinions com un enriquiment al projecte i no com un obstacle.

El 24 de maig el poble va parlar i va expressar de forma majoritària que volia una renovació i un nou govern al capdavant de Sant Quirze. Penso que van votar pel canvi, per la renovació, per l’esperit de concòrdia i cooperació, per les bones idees, per la sinceritat i sobretot per la transparència. Però tampoc ens podem oblidar de tots aquells que no ens van votar i que al llarg d’aquests propers 4 anys intentarem obrir camí per treballar conjuntament. Sant Quirze no és qüestió de dos bàndols, al menys al meu entendre, no és qüestió de rivalitats ni de recances... Sant Quirze ha de ser un poble unit. Ara hi ha aquesta oportunitat de canvi, aprofitem-la i gaudim-ne. Viure amb concòrdia i bona convivència és per tots un viure més fàcil i agradable.

Aquí us emplaço també a treballar tots pel nostre Sant Quirze. Som 7 els regidors que entrem a l’Ajuntament, però som 670 habitants els que cada dia ens llevem i ens agrada lluir de Sant Quirze. Tots podem aportar i us ho demano sincerament que ho feu. Si tots col·laborem farem gran Sant Quirze. Tan és ajudar a penjar cartells, com parar les taules de festa major, com avisar d’un llum que no s’encén... petits detalls fan grans municipis.

Agrair la feina feta pels regidors i alcalde sortint; perquè han treballat per Sant Quirze i sabem que sempre els tindrem amb nosaltres per tot allò que puguem necessitar.

No vull acabar aquest discurs sense dedicar unes paraules molt especials a tres persones: a la meva àvia, de 96 anys, que avui és aquí i veu en la seva néta allò que li hagués agradat fer ella; a tu àvia Titat espero fer-ho el millor possible i que estic enormement orgullosa de tenir-te aquí; als meus pares que sempre m’han recolzat i m’han ajudat i que, en certa manera, he heretat d’ells aquest esperit “boig” d’emprendre projectes nous i engrescadors; i a la meva família, el Dani i els meus dos fills, que sense ells tot això no seria possible... ells em donen la força i l’energia cada dia per mirar endavant tot i les adversitats...

Moltes gràcies a tots per la vostra confiança i visca Sant Quirze Safaja!